בתי הספר הם נדבך חשוב ושותף חיוני בגיבוש הזהות העצמית של ילדינו ויחסם לסביבה, שכן הם מהווים מקום משמעותי בו אנו יכולים ללמד את הילדים את ערכי הקיימות.

התוכניות שבמערכת החינוך

החינוך לקיימות גורם להישגים חינוכיים, ערכיים וחברתיים, לשינוי עמדות ולנורמות התנהגות מקיימות, תוך התחשבות בצורכי הפרט, החברה והסביבה.
משרד החינוך והמשרד להגנת הסביבה מיישמים תוכנית משותפת, שבאמצעותה אפשר להטמיע את החינוך לקיימות במערכת החינוך, מגיל הגן ועד לתיכון. ערכים של אכפתיות, נכונות לפעול ולקבל אחריות נדרשים לחברה המעוניינת לשמור על הסביבה. העיסוק בנושא הסביבתי מחזק את הזיקה ואת תחושת השייכות למקום שבו אנחנו חיים.

למעבר לפירוט על התוכניות שבמערכת החינוך לחצו כאן>>

מחלקת החינוך שבאיגוד מנחה את מנהלי מחלקות החינוך שברשויות בתוכניות השנתיות, המתבצעות במוסדות החינוך במסגרת "קול קורא" של המשרד להגנת הסביבה.
התוכנית בנויה מהשתלמות מורים, מידע שמועבר לתלמידים, מפרויקט בית ספרי, מאורח חיים מקיים ומהיערכות המוסד לשינויי האקלים.
הערכות מוסד חינוכי לשינוי אקלים

לינקים להצטרפות קבוצות מורים בוואטסאפ

דוגמאות לתוכניות שנתיות שמתקיימות בבתי ספר במסגרת "קול קורא"

  • מעלה אדומים: ואדי יצחקי - למידה בכיתות עם רשות הטבע והגנים, למידה ופעילות בואדי, ברקודים, הקמת מרחב למידה, למידה על זיהום, אור וקרינה, מפגש תלמידים עם ראש העיר ואמנה לשמירה על הטבע.
  • אפרת: תמונות מפעילות בתי הספר 'תמר' ו'דגן' בגן הבוטני, תמונות עם החברה להגנת הטבע, תמונות של טבע עירוני של בתי הספר 'עשה חיל', 'אורות עציון' ו'החווה החקלאית'.
  • גוש עציון: תמונות מפעילות של בתי הספר 'ראשית' ו'שירת חנן', תמונות של מנהיגות ירוקה של בנות שירות ואולפנות.
  • ביתר: תמונות של בתי ספר.