• שימוש ב"הון האנושי" המקומי - אומנים ועסקים מקומיים = "כלכלה מקומית".
  • מעורבות משמעותית של חברי הקהילה בשלבי התכנון והביצוע של המיזם.
  • התייעצות ושיתופי פעולה עם גורמים רלוונטיים, כמו בעלי תפקידים, בעלי מקצוע וגופים שונים ביישוב, בעיר, ברשות ובאיגוד ערים.
  • חשיבה ותכנון לטווח ארוך, המעניקים מענה למגוון אוכלוסיות במשך כל השנה.
  • התנהלות על פי חמשת העקרונות לצריכה נכונה, המכונים "חמשת הRים", המסודרים על פי סדר החשיבות:
  1. לסרב ((Refuse - האם צריך לקנות את המוצר?
  2. להפחית (Reduce) - האם אפשר להשתמש בפחות או לקנות פחות?
  3. להשתמש שוב (Reuse) - האם אפשר למסור את המוצר? לקבל אותו? להשתמש בו מחדש או בצורה אחרת? לחדש אותו?
  4. לתקן - (Repair) - האם אפשר לתקן את המוצר, וכך גם לחסוך כסף?
  5. למחזר - (Recycle) - האם אפשר להשליך את המוצר לפח ייעודי?
  • שימוש מושכל בחומרים - מומלץ שהחומרים יהיו ידידותיים לאדם ולסביבה: חומרים טבעיים, מקומיים, בשימוש חוזר או עמידים לטווח ארוך מפגעי מזג האוויר או מבלייה, מותאמים לאזור מבחינת גאוגרפית (צמחייה מקומית וחסכונית במים).

מומלץ לשמור על רמת נראות ואסתטיקה גבוהה של החומרים. עם זאת, לא כל מה שאפשר לעשות בו שימוש חוזר מותאם לטווח ארוך או מספיק אסתטי, ולא תמיד חומר טבעי הוא עמיד, ולכן יש להפעיל שיקול דעת על פי הפרויקט.